Ce ziceti, am dreptate?


Uneori “iau foc” aiurea. Prea repede, in conversatii cu cine nu trebuie, cu cine nu merita, s.a.m.d.

Va dau mai jos o conversatie cu o EA de undeva unde intrebarea zilei era: “Consideraţi că este necesară spovedania înaintea marilor sărbători? “.

 

Cine crede ca am dreptate, sa ridice o laba sus; cine nu, sa-mi faca una:

EA
De ce m-as spovedi la cineva care poate e mai pacatos ca mine? Pana la urma credinta e in sufletul fiecaruia.

EU
Tu n-ai inteles nimic din spovedanie. Nu conteaza CUI te spovedesti, conteaza faptul ca a ta constiinta va fi mai impacata dupa marturisirea greselilor. Valabil pentru cei care au o constiinta.
Pentru cei care CRED si sunt religiosi, un pacat este o povara in suflet. Prin spovedanie se reduce. E ca atunci cand ai facut ceva rau cuiva si te simti mult mai bine dupa ce ii spui adevarul. Are legatura NUMAI CU TINE insuti/insati si nimic in comun cu omul care te asculta. Oricum el nu e partas la greselile tale. Iti face un favor ca te asculta.

EA
Ca o concluzie…mai bine ma abtin sa fac pacate ca sa nu am contiinta incarcata. Pana la urma credinta nu sta in cate matanii si rugaciuni bat la biserica, ci in relatia spirituala pe care o am eu cu Dumnezeu. Moise nu se spovedea la nimeni…ci lui Dumnezeu. Noi oamenii am schimbat “regulile” dupa bunul plac.

EU
Tu iar n-ai inteles nimic.
Ca o concluzie, tu nu vorbesti efectiv cu nenea ala imbracat in ninja, ci te eliberezi de ce-ai pe suflet. La fel de bine poti vorbi cu o prietena cand te caci la baie, in club. Si nu… nu-ti recomand eu sa nu faci pacate, e alegerea ta, ma doare-n d.o.s. Problema intervine atunci cand unul dintre acele “pacate” te macina atat de mult incat doar tu si cu tine nu reusesti sa treci peste. Unii vorbesc cu un prieten, altii ajung la psiholog iar altii la balamuc.
Ti-am zis eu ceva de matanii si rugaciuni?! Discutam altceva aici, nu eficienta si realul din religie vizavi de credinta.

PS: Iar Moise era smecher de smecher, mafiot, cu legatura directa cu divinitatea, d’aia n-avea nevoie de intermediari. Sau, poate, doar nebun. Tu ai legaturi directe cu divinitatea? Auzi voci? :))

EA
La cum vorbesti…ma mir ca ai un dram de credinta. Fara comentarii domnule!

EU
Exact despre asta e vorba in ceea ce te priveste: pentru tine conteaza forma nu fondul. Dar insisti sa-ti dai cu parerea in subiecte care te depasesc complet. Dar…COMPLET!

EA
Fiecare are dreptul la o parere. Cel putin eu am bunul simt de a nu jigni si a nu vorbi urat persoanelor pe care nu le cunosc. Dar asta tine de educatie…si probabil pe tine te depaseste. COMPLET!

EU
Tara curvelor virgine…
Si poate imi dai si mie un citat de acolo de unde te-am jignit. Altfel o sa cred ca am in fata un caz de paranoia…

EA
Reciteste si singur ceea ce ai scris. Prefer sa nu mai comentez si sa mai intru in dispute cu tine…din motive evidente.

EU
Odata ce ai scris aici, trebuie sa iti asumi si o dezbatere pe tema.
Motivele atat de evidente eu nu le vad. Deci… citat sau… ?

EA
La fel de bine poti vorbi cu o prietena cand te caci la baie, in club. Si nu… nu-ti recomand eu sa nu faci pacate, e alegerea ta, ma doare-n d.o.s.

EU
SI UNDE E JIGNIREAAAA?!?!?!?!?!?!?! Tu ai cunostinta despre sensul cuvintelor pe care le folosesti? Unde e JIGNIREA?!

DEX: JIGNÍ, jignesc, vb. IV. Tranz. 1. A atinge pe cineva în onoarea sau în demnitatea sa; a ofensa, a insulta. 2. (Înv.) A aduce un prejudiciu.

EA
Devii obositor…mai bine las-o balta.

EU
Multumesc pentru vorbele pline de intelepciune!

Hai, pa!

Leave a Reply

