Despre sport


Primavara anului trecut am concluzionat ca am luat pra multe kg in plus si mi-am pus in cap sa dau jos din ele cat se poate. Am zapacit internetul dupa diete si alte fleacuri… pana mi-am dat seama ca nu poti face nimic fara sport.

Ok, zic… Dar ce sa fac? De alergat nu-mi vine, caci … gena lenei isi spunea cuvantul. Hai sa fac sport in casa. Si am luat frumos Wii-ul baiatului meu, am gasit ieftin la Carrefour dvd-ul Wii Fit Plus cu Ballance Board si m-am apucat de sport.

Dupa vreo doua zile de incercari … nu ma satisfacea. Era ok pe partea de masurari (greutate, BMI, etc) si distractie prin sport, dar nu si eficient. Astfel ca dupa o documentare am cumparat EA SPORTS Active – More Workouts tot pentru Wii. Ei, cu asta s-a schimbat treaba.

Are multe exercitii unele prestabilite, altele configurabile, grupate in functie de muschii pe care vrei sa-i antrenezi sau de modul in care vrei sa te misti. Mi-am facut singur un program, bazat in principal pe aerobic, folosind si Ballance Board-ul. Am inceput cu 15 minute zilnic (aveam muschii atat de atrofiati incat abia mai puteam alerga 3 etaje!) si in timp de o saptamana am configurat exercitiile (incluzand warm up si cool down) astfel incat sa imi si placa dar sa si simt ca ating niste limite (ma gandesc ca atunci chiar “lucrezi”, cand simti ca muschiul oboseste) si timpul de lucru l-am extins la 1 ora/zi, treptat.

Astfel, timp de 2 luni, am lucrat acel exercitiu combinat 1 ora pe zi, cu pauza doar duminica (dar nu mereu, uneori lucram si duminicile) si mi-am stabilit singur o dieta, renuntand complet la sucuri (acidulate sau nu), mancaruri grase si cantitati mari, zahar, dulciuri, prajeli (si la bautura trebuie renuntat – la mine nu a fost cazul pt ca nu beau decat la Revelion). Mancam dimineata vreo 2 felii de paine (paine facuta de mine, acasa, dupa o reteta proprie, fara zahar, la masina de paine) cu parizer sau ceva de genul asta (nu foarte sanatoase dar cu putine calorii), la pranz gratar de pui (fara pielite) cu salata “la greu” (cu putin ulei de palmier si mai mult otet), iar seara iaurturi cat mai naturale (de preferat produsele Napolact). Ziua… apa multa (peste 2 litri) si ceai verde. Inainte de culcare obligatoriu un pahar mare de apa si o cana de ceai verde (curata organismul extraordinar de bine, dimineata la piș elimini foooaaarte multe toxine!).

In felul asta am reusit sa dau jos 15 kg in 2 luni!

In plus de asta, ma simt foarte bine. Nu mai gafai pe scari, alerg cu bebe in spate cele trei etaje fara sa obosesc deloc (pentru mine e un mare pas inainte!), dorm mult mai bine, nu ma mai simt obosit in timpul zilei, ba chiar am reusit sa joc fotbal pe plaja, ceea ce nu mai facusem din liceu (adica de vreo 15 ani).

Programul de sport configurat de mine nu o sa-l pun, pentru ca depinde de fiecare (sotia mea nu a putut lucra dupa programul meu si si-a facut singura un altul). Spun doar ca este, in mare, un program de fitness si se compunea din aerobic (cu Ballance Board, cam 40%), asezonat cu exercitii pt abdomen  (abdomene normale, crunches si reverse crunches), alergare (mai pe loc, asa, ca… deh… nu-mi place sa alerg in parc), flotari, miscari de box si kick-boxing si gimnastica (toate cu telecomanda Wii in mana). Toate exercitiile sunt explicate si sustinute verbal de un antrenor care iti spune cand te misti bine, gresit sau prea incet.

Stiu ca multi urasc miscarea in aer liber (desi e 100% recomandata) sau mersul la sala (din diferite motive). Eu v-am prezentat varianta mea, care a avut rezultate peste asteptari si fara costuri foarte mari. E adevarat, Wii + DVD-urile cam costa, dar la o cautare pe Youtube puteti gasi exercitii si moduri de executare pentru a va descurca si fara tehnica, acasa.

Din pacate nu am avut vointa necesara sa ma las si de tigari. De fiecare data cand imi propuneam, ma lasam cam 3 luni, dupa care din prostie incepeam sa fumez iar. Desi dupa 3 luni de abstinenta nu mai simti nevoia tigarii, prostia m-a facut sa ma apuc iar.

Hai, va las acum.  Aveti aici un filmulet cu Wii EA SPORTS Active – More Workouts. Pana si bebe face miscare cu mine – ii place sa se uite cand ma tavalesc pe jos si face si el diverse miscari odata cu mine🙂 .

Leave a Reply

